Čo je to vlastne proteínová diéta a aký má účinok na chudnutie?

Pri snahe schudnúť je známe, že zatiaľ čo určitá diéta môže efektívne zaberať u jedného, u iného práve naopak. Musí nám byť preto aspoň trochu blízka, aby si naše telo na konkrétnu diétu dokázalo zvyknúť, následne sa jej prispôsobilo a až v takom prípade môžeme očakávať nejaké pozitívne účinky.  

V prípadoch, kedy diétu nestanoví lekár, radi nasledujeme množstvo rád a postupov dostupných napr. na internete. A v takomto prípade sa oplatí vsadiť na takú, z ktorej nebudeme mať pocit, že o pár dní zomrieme od hladu a vyčerpania. Taká diéta je skôr či neskôr odsúdená na neúspech. V stručnosti by sme sa preto nemali orientovať na bezhlavé hladovanie, ale na špecifický jedálniček, o akom napríklad vraví bielkovinová dieta.

fit žena

Teda áno, pravidelná konzumácia jedál je základom, avšak z hľadiska upraveného jedálneho lístka, kedy budeme jesť vybranú stravu. V prípade ketodiéty je to strava bohatá na bielkoviny, avšak pozor si treba dávať na sacharidy. Podobná, menej prísna a niekedy považovaná za totožnú je proteínová diéta, čo sa zhoduje v príjme bielkovín, avšak toleruje aj zdravé tuky a nejaké tie sacharidy, no bielkoviny sú jej prioritnou súčasťou.

muž, svaly

V prípade takejto bielkovinovej diéty vravíme o konzumácii potravín s vyšším obsahom týchto potrebných živín a to aj z hľadiska funkčného chudnutia.

Proteíny totiž napomáhajú k zoceľenej a zdravej svalovej sústave, no prospešné sú aj pre šľachy a správnu funkciu orgánov. Napomáhajú tak k efektívnej funkciu metabolizmu a prirodzenému spaľovaniu nadbytočných tukov, ktoré by sa v opačnom prípade začali ukladať na problémových partiách.

  • Stravovanie pozostávajúce z vyššieho príjmu bielkovín je obľúbené takisto u športovcov a ľudí, čo vykonávajú náročnejšie fyzického aktivity. Proteíny sú rovnako vhodné pre tých, čo chcú zhodiť kilá, ale uchovať si pevné  svalstvo a svalový objem.