Vedci NYU tvrdia, že inzerenti Facebooku klamali o svojej identite.

Celoročná analýza reklamnej knižnice Facebooku odhalila „významné systémové nedostatky“ v spôsobe, akým platforma monitoruje a presadzuje svoje politické pravidlá reklamy. Podľa vedcov z New York University.
Tieto problémy boli odhalené v rámci boli odhalené v rámci auditu tímu NYU v knižnici v období od mája 2018 do júna 2019, v ktorom sa zistilo, že reklamy v hodnote približne 38 miliónov dolárov presne neuviedli, kto ich za ne platí.
Vedci Laura Edelson, Tobias Lauinger a Damon McCoy našli viac ako 86 000 stránok na Facebooku, na ktorých sa zobrazovali politické reklamy so zavádzajúcimi informáciami, uvádza sa v správe. Zdá sa, že za „pravdepodobne neautentické komunity“ zaplatili viac ako 19 000 reklám, pričom skupiny stránok propagovali takmer identické obrázky alebo správy zacielené na voličov v hojnom počte.Facebook ilustrácia.
Inauthentické reklamy používali „dezinformačné taktiky podobné tým, ktoré používa Ruská agentúra pre výskum internetu“, vrátane zacielenia na čitateľov podľa rasy, pohlavia, členstva v odboroch alebo statusu veterána,“ uvádza sa v správe. Agentúra pre internetový výskum sa v roku 2016 pravdepodobne usiluje o hackovanie e-mailov od Demokratického národného výboru.
Hovorca Facebooku v práve uviedol, že „naše autorizačné a transparentné opatrenia sa od uskutočnenia výskumu zmysluplne zmenili,“ dodáva, že platforma sociálnych médií ponúka „väčšiu transparentnosť v politickej a tematickej reklame ako televízia, rádio alebo akákoľvek iná digitálna reklama.“FB like ikona.
Nedostatky v reklamnom systéme Facebooku mohli dovoliť „škodlivému inzerentovi zabrániť presnému zverejneniu svojich politických reklám,“ uviedli vedci.
FB spustil svoju knižnicu reklám minulý rok v marci a uviedol, že „sa zaviazal vytvoriť nový štandard transparentnosti a autenticity pre reklamu“. Aktualizácia online  úložiska, ktorá bola prvýkrát uvedená v máji 2018, zverejnila sedem rokov všetky aktívne reklamy na FB na kontrolu vrátane informácií o tom, kto za zaplatil a koľko. Vedci a novinári dostali prístup, ktorý im umožnil analyzovať informácie o reklamách v knižnici.

by
Categories: